نکات طلایی برای افزایش امنیت در سفر | چه کنیم که دزد به خانه‌مان نزند

چند نکته سریع و ساده برای بالابردن سطح امنیت خانه‌های شخصی و یا آپارتمان‌ وجود دارد که با رعایت آنان می‌توانید در تعطیلات پیش‌رو با خیال راحت‌تر به سفر بروید.
نکات طلایی برای افزایش امنیت در سفر | چه کنیم که دزد به خانه‌مان نزند
کد خبر : ۵۹۱۹۵

خبرگردون | وقتی در تعطیلات نوروز یا هر مسافرتی دیگری برای چند روز خانه‌مان خالی از سکنه می‌ماند، همواره نگران آن هستیم که آیا خانه‌مان از شر سارقان در امان است یا خیر؟ شاید برای بسیاری این سوال پیش بیاید که اگر دزد به خانه امد چه کنیم اما بهتر است برای جلوگیری از این وضعیت راهکارهایی پیش بینی کنیم.

به گزارش وب‌سایت آمریکایی ama، فرقی نمی‌کند که برای چند روز در سفر هستیم، معمولاً در این دوران اگر نگران سرقت از منزل‌مان باشیم، نمی‌توانیم از سفر لذت ببریم و بخشی از فکر و ذهن‌مان درگیر این موضوع است.

اما چند نکته سریع و ساده وجود دارد که می‌توانید برای بالابردن میزان امنیت خانه شخصی و یا آپارتمان‌تان انجام دهید. فراموش نکنید که عدم رعایت همین نکات ساده، دسترسی افراد سابقه‌دار را به محل زندگی شما تسهیل می‌کند.

تمامی قفل‌ها را بررسی کنید

قبل از خروج از خانه، بار دیگر در‌های ورودی، پنجره‌ها، قفل انباری و درب پارکینگ را چک کنید. اگر زیرزمین دارید، حتماً قفل ویژه بر روی درب اصلی آن تعبیه کنید. همچنین اگر پنجره و درب کشویی دارید، برای امنیت بیشتر، یک‌تکه چوب را به‌صورت مورب از داخل بر روی آن‌ها نصب کنید.

خاموشی نزنید

آپارتمان و خانه همیشه تاریک نشانه از آن دارد که کسی در آن ساکن نیست؛ اما برق‌ها را هم برای همیشه روشن نگذارید. با کمک یک تایمر الکتریکی برای چراغ‌های داخلی/خارجی، خانه‌تان را زنده نگه دارید. همچنین اگر می‌توانید تایمر روشن و خاموش‌کردن تلویزیون را هم فعال کنید. نصب ردیاب حرکتی هم برای فضای بیرون خانه گزینه ایده‌آلی است. حفظ ظاهر هم راه خوبی برای محافظت از خانه است؛ بنابراین از یک دوست یا همسایه بخواهید گیاهان یا باغچه را آبیاری کند. 

بیشتر بخوانید:

۶ راه موثر برای جلوگیری از سرقت خودرو

آیفون‌دارها مراقب باشند؛ سرقت اطلاعات از رگ گردن نزدیک‌تر است!

برای جلوگیری از سرقت گوشی تلفن همراه چه کنیم ؟

صندوق پستی را خالی کنید

امروزه صندوق‌های پست دیگر کارایی گذشته را ندارند، اما اگر آنان مملو از انواع بروشور و یا تبلیغات شهری باشند، نشانه مطمئنی هستند که هیچ‌کس در خانه نیست. اگر سفرتان طولانی است، از یک دوست و یا همسایه بخواهید صندوق پستی شما را خالی کند.

کلید‌ها را پنهان نکنید

تا جایی‌که می‌توانید باید نفوذ سارقان به خانه را سخت‌تر کنید؛ پس پنهان‌کردن کلید پشت درب ورودی آپارتمان اصلاً ایده خوبی نیست. فراموش نکنید که همه این ترفند را بلد هستند. در عوض، در صورت اجبار، کلیدتان را به یک دوست یا همسایه مطمئن بسپارید.

اشیا با ارزش را دم‌دست نگذارید

چند هفته قبل از سفر اشیا و وسایل باارزش خانه را در کمد یا جایی غیرقابل دید مخفی کنید. بهتر است جواهرات، طلا و یا پول‌های خود را در صندوق امانات بگذارید، و حتی به دوستان نزدیک خود نیز اعتماد نکنید. 

دوری از شبکه‌های اجتماعی

امروزه همه دوست دارند که لحظات هیجان‌انگیز سفرشان را با کسانی که می‌شناسند به اشتراک بگذارند؛ اما بهترین راه برای محافظت از خانه در زمان سفر، این است که از ارسال عکس در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید و ماجرا‌های سرگرم‌کننده را بعد از رسیدن به خانه در صفحات خود به اشتراک بگذارید.

دوربین مداربسته یا دزدگیر نصب کنید 

تصمیم انتخاب بین استفاده از دوربین‌های مداربسته یا دزدگیر بستگی به نیاز و شرایط خاص افراد دارد؛ پیشنهاد می‌شود هر دو را باهم استفاده کنید. دوربین‌های مداربسته به شما تنها امکان ضبط تصاویر را می‌دهند که می‌تواند به‌عنوان مدرک مفید برای شناسایی سارقان یا رخداد‌های دیگر مورداستفاده قرار گیرد. اما سیستم‌های دزدگیر به‌صورت فوری هشدار دزدی را فعال می‌کنند و امکان سرقت را به حداقل می‌رسانند.

در انتها باید گفت که تعطیلات زمانی برای استراحت و تجدیدقواست؛ بنابراین با رعایت این نکات آسان و ساده می‌توانید بدون نگرانی از سفر و دیدار مجدد عزیزانتان نهایت لذت را ببرید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر